Hyödyt ja käyttötavat

Taloyhtiöt ja vuokrataloyhtiöt

  • Viestintää tehostamalla parannetaan hallitustyön arvostamista, jolloin myös taloyhtiön johtaminen helpottuu.
  • Riittävä ja oikea-aikainen viestintä osakkaille ja asukkaille lisää avoimmuutta  ja parantaa asumisviihtyisyyttä.
  • Aktiivinen viestintä edistää yhtiön hyvää hallintoa ja vähentää osakkaiden, hallituksen ja isännöitsijän välisiä erimielisyyksiä.
  • Viestinnän aktivointi asumisen ja asumiskustannusten kannalta merkittävissä asioissa lisää luottamusta ja yhteenkuuluvuutta.
  • Aktiivisella hankeviestinnällä linjasaneerauksen aikana voidaan ennakoida ajoissa asumiseen vaikuttavia haittatekijöitä. Lue lisää kuinka digitaaliset viestintäratkaisut tehostavat viestintää saneerausprosessin aikana.
  • Kohdennetulla viestinnällä ennaltaehkäistään tapaturmia lisäämällä asukkaiden tietoisuutta.
  • Yhteiset pelisäännöt ja tärkeät tiedotteet ovat kaikkien nähtävillä reaaliajassa.
  • Tiedotteet ovat ajastuksen avulla nähtävissä juuri silloin kun ne ovat ajankohtaisia.

Isännöinti ja huolto

  • Tiedottamisen helppous madaltaa viestinnän kynnystä.
  • Tiedottamisen reaaliaikaisuus ja tehokkuus säästä resursseja ja kustannuksia.
  • Porraskäytäviin vietävien tiedotteiden tulostus poistuu.
  • Isännöinnin ja huollon välinen huolellinen ja tehokas viestintä parantaa palvelua ja palvelumielikuvaa.
  • Riittävä ja oikea-aikainen viestintä selkeyttää yhteisiä pelisääntöjä edistäen näin taloyhtiön hyvää hallintoa.

Palvelukodit ja opiskelija-asunnot

  • Riittävä ja oikea-aikainen viestintä parantaa asumisviihtyisyyttä, sekä lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta.
  • Viestinnällä voidaan aktivoida asukkaita toimimaan halutulla tavalla.
  • Viestintä on erinomainen keino luoda palveluille lisäarvoa.
  • Tiedottamisella voidaan ennaltaehkäistä tapaturmia ja muistuttaa asukasturvallisuutta lisäävistä asioista.
  • Asumiseen liittyvät palvelut kuten varauskalenterit, viikko-ohjelmat, aikataulut, ruokalistat yms. ovat kaikkien saatavilla ja helposti päivitettävissä.
  • Jakamalla kunnan tai muiden palveluntarjoajien tiedotteita luodaan lisäarvoa palvelulle ja asukkaille.