Ota yhteyttä

Asukasviestintä nykyaikaan – LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy ja Realia Management isännöintipalvelut

LähiTapiola Kiinteistövarainhoito ja Realia Management isännöintipalvelut ymmärtävät modernin asukasviestinnän merkityksen.

LähiTapiola on jo uusien vuokratalokohteiden suunnitteluvaiheessa ottanut huomioon kiinteistöjen asukasviestinnän päivittämisen nykyaikaan. Sopivat palvelut löytyivät FinnBuild 2017 -messuilta, joilla One4all esitteli digitaalisia asukasviestinnän ratkaisujaan. LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy on LähiTapiola-ryhmän omistama kiinteistösijoitus- ja kiinteistöjohtamispalveluja tuottava yritys, joka tarjoaa vuokralle liike- ja toimitiloja sekä vuokra-asuntoja eri puolilta Suomea.

Jaana Salminen, LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy vuokra-asuntojen kohdepäällikkö, oli porrasnäytön käyttöönoton lisäksi mukana miettimässä tarpeita, joihin sähköinen ilmoitustaulu voi vastata ja miten sitä hyödynnetään mahdollisimman hyvin LähiTapiolan rakennuttamissa kohteissa.

LähiTapiolan Pinova-uudiskohteessa aloitettiin palvelun pilotointi maaliskuussa 2017 ja kohteeseen asennettiin kolmeen asuinportaaseen digitaaliset porrasnäytöt. Matinkylän kohdetta isännöi Anssi Tikkanen, isännöitsijä, IAT, Realia Management.

“Anssi on ottanut todella hyvin sisällöntuotannon hallintaansa”, Jaana kehuu Anssia. “Perinteiset lappuset seinillä on vaikea hahmottaa, ja seinille jää helposti roikkumaan vanhoja lappuja. Porrasnäytöllä kaikki tarpeellinen on selkeästi haettavissa ja luettavissa.”

Uudiskohteen tyylikäs rappukäytävä näyttää siistiltä. Porrasnäyttö on sijoitettu ulko-oven viereen, jolloin asukkaat näkevät heti tiedotteet, vierailijat näkevät asukkaiden nimet, postinkantaja näkee missä paketin vastaanottaja asuu ja lähtiessään asukas voi tarkistaa vaikka bussiaikataulun.

Asumispalvelut takaavat asukastyytyväisyyden

LähiTapiolan rakennuttamiin kohteisiin suunnatut asuntopalvelut lisäävät asumisviihtyvyyttä ja nostavat vuokrataloyhtiön arvoa. Tavoitteena on saada asukkaiksi pitkäaikaisia vuokralaisia, jotka arvostavat hyvään asumiseen kehitettyjä palvelumuotoja. 

Helppokäyttöiset ja asukasystävälliset digitaaliset asukasviestintäratkaisut ovat olennainen osa asumispalveluita.

“Palveluesitteemme lisäksi voimme hyödyntää myös näitä digitaalisia viestintätyökaluja asumispalvelujen esilletuomisessa kohdentamalla tiedotusta porrasnäytöissä. Näin mahdolliset uudet asukkaan näkevät jo sisään tullessaan tarjoamamme asumiseen liittyvät palvelut ja edut”, Jaana arvioi miettiessään porrasnäyttöjen lisähyötyjä.

“Perinteiset taloyhtiöiden ilmoitustaulut irtopapereineen menevät helposti epäsiistiksi ja sekavaksi tiedotemäärän kasvaessa. Uudet tiedotteet jäävät helposti asukkailta huomaamatta”, toteaa Anssi.

”Varsinkin vuokrataloyhtiöissä tiedottamista tapahtuu melko usein, sillä ’asumisen tempo’ on kovempaa, eivätkä asukkaat kuulu hallitukseen tai osallistu yhtiökokoukseen. Näillä viestintätyökaluilla tiedotus on ajanmukaista ja tehokasta.”

Käyttöönotto sujui helposti

Porrasnäytön asennus sujui ongelmitta ja asukkaat ovat kertoneet, että näytön käyttäminen on näppärää. Asennusta varten tarvittiin internetyhteys ja sähkövedot, jotka olivat uudiskohteen rakennusvaiheessa helppo toteuttaa. Käyttöönottovaiheessa esiin tulleisiin kysymyksiin ja mahdollisiin ongelmiin saatiin nopeasti vastaukset ja tehtiin tarvittavat toimenpiteet. Manager-hallinta­järjestelmän käyttö on vaivatonta, esimerkiksi pdf-tiedotteen lisääminen järjestelmään käy muutamalla klikkauksella.

“Pientä viilausta jouduttiin tekemään päämiehen käyttämään tiedotepohjien ja logojen värikoodaukseen, jotta se saatiin vastamaan digitaalisen viestinnän vaatimuksia, mutta muita haasteita ei ole ollut”, Anssi kertoo. “Yhteistyö One4allin kanssa on ollut helppoa ja nopeaa.”

Sähköinen viestintä on nykyaikaa

Taloyhtiö- ja asukasviestinnässä sisältö on hyvin pitkälti asiapitoista, joten sisältö tulee melko itsestään.
“Toki pieni personointi aina piristää viestiä, mikäli se vain on mahdollista tai asiaankuuluvaa”, arvioi Anssi.

Digitaalisten kanavien hyödyntäminen viestinnässä on nykyaikaa ja porrasnäytöt ovat hyvä esimerkki vuokrataloyhtiöiden siirtymisestä kohti digiaikaa. Asukkaat pääsevät hyödyntämään porrasnäyttöä myös älylaitteilla. Porrasnäytön ja asukassovelluksen avulla asukkaat voivat varata itselleen mm. kuivaushuoneen käyttövuoron.

Digitaalisella porrasnäytöllä saa tiedotuskanavan lisäksi myös sen muita hyödyllisiä ominaisuuksia vuokrataloyhtiön ja asukkaiden käyttöön. Tiedotteet saa välittömästi näkyviin porrasnäyttöön ja ajankohtaisten tiedotteiden lisäksi esille voi tuoda myös muita tärkeitä dokumentteja, kuten pelastussuunnitelman, käyttöohjeita ja järjestyssäännöt.

Ota yhteyttä, mietitään yhdessä juuri teille sopiva ratkaisu
0400 888 218myynti@one4all.fi

Jaa: Facebook · LinkedIn · Twitter

Tuotteet ja palvelut

Asiakaskokemuksia

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Haluatko tarjota laadukkaita asumiskokemuksia?

Soita tai lähetä viestiä – mietitään yhdessä sopivat ratkaisut, joilla laadukas asumiskokemus rakennetaan.

Henry Hietavala, myynti