Ota yhteyttä

Tuki asukkaalle

Tuki asukkaalle, yleisimmät kysymykset

Mikäli asut taloyhtiössä, jossa on käytössä digitaaliset palvelut (mobile, varauskalenteri, porrasnäyttö) ja haluat ilmoittaa näiden ohjelmistojen toimintaan liittyvästä ongelmasta, otathan yhteyttä taloyhtiösi hallintoon (isännöinti, asiakaspalvelu, hallitus tai vastaava taho).

Me emme ohjelmiston tarjoajana vastaa taloyhtiön käytännön toimista ja palveluiden sisällöistä tai asetuksista. Alle olemme keränneet vastauksia yleisimpiin asukkaiden meille esittämiin kysymyksiin.

Asukastietojen muuttaminen

  • Asukastietoja hallinnoidaan taloyhtiön tai vuokrataloyhtiön hallinnon toimesta, eli esimerkiksi isännöitsijän, huoltoyhtiön, asiakaspalvelu, tai hallituksen toimesta.
  • Palvelun tuottaja One4all ei voi tehdä muutoksia tai muutoin hallinnoida asukastietoja tietosuojalainsäädännön mukaan, paitsi palvelun tilaajan kirjallisen toimeksiannon myötä.
  • Mikäli asukastietojasi tulee muuttaa, ota yhteyttä oman taloyhtiösi hallintoon / tukeen.

Palvelun käyttö vaatii aina asukastunnistautumisen

  • Hallinto lisää palveluun asukkaiden tiedot, One4all ei voi lisätä asukkaita käyttäjiksi.
  • Asukas saa ohjeet kirjautumiseen (pääsääntöisesti) sähköpostilla, jonka jälkeen hän voi kirjautua asukassovellukseen.
  • Mikäli sinulla ei ole kirjautumistietoja, ota yhteyttä oman taloyhtiösi hallintoon / tukeen.

Ovi ei aukea, hana ei toimi, muu taloyhtiön käytännön ongelma

  • Ota yhteyttä oman taloyhtiösi tukeen tai huoltoon. Hallinnoimme taloyhtiön asukkailleen tarjoamaa ohjelmistoa. Emme voi auttaa yksittäisten taloyhtiöiden huolto-/kulku-/tilavarauskyselyissä.

Miten voin kirjautua asukassovellukseen selaimen kautta?

Asukassovellus One4all Mobile toimii selaimessa osoitteessa mobile.o4a.fi

Asukkaiden tyypillisiä tukikyselyitä ja tuen vastauksia

Asukassovelluksen näkymä on puutteellinen
Mikäli sisältö tai varauskalenterit eivät näy kuten pitäisi varmistathan, ettet ole yhä kirjautuneena vanhaan PNTmobile 2 asukassovellukseen? Kirjaudu ulos ja/tai poista vanha PNTmobile 2 asukassovellus ja kirjaudu sisään uuteen One4all Mobile asukassovellukseeen. Tarkemmat latausohjeet löydät täältä.

Järjestelmä ei tunnista sähköpostiosoitettani:
Varmista hallinnolta että asukastiedoissasi on kirjattuna oikea sähköpostiosoite, tarkista kirjoitusvirheet, välilyönnit jne.

En pysty rekisteröitymään sovellukseen:
Yritätkö kirjautua sovellukseen eri sähköpostilla, kuin muuttoilmoituksen tai vuokrasopimuksen yhteydessä toimittamallasi osoitteella? Sovellus toimii vain ja ainoastaan järjestelmään rekisteröidyllä sähköpostiosoitteella.

En saanut salasanalinkkiä sähköpostiini:
Jotkut sähköpostit eivät vastaanota automaattisesti lähetettyjä viestejä, mutta tarkista ainakin roskapostikansiosi. Mikäli linkkiä ei löydy, pyydä väliaikainen salasana taloyhtiösi asukastietoja hallinnoivalta taholta, kirjaudu sillä ja käy vaihtamassa salasana kohdasta ”vaihda salasana” heti kirjauduttuasi.

En pääse kirjautumaan asukassovellukseen
Varmistathan että käytät kirjautumiseen oikeaa sähköpostiosoitetta ja salasanaa. Voit uusia salasanasi klikkaamalla sovelluksen kirjautumissivulla ”Rekisteröidy / Salasana hukassa?” painiketta.
Oletko muistanut päivittää sovelluksen uusimpaan versioon? Jos päivitys on tehty eikä kirjautuminen silti onnistu, poista sovellus ja lataa se uudelleen.

Sovellus ei toimi puhelimessani
Tietoturvasyistä tuemme vain niitä käyttöjärjestelmän versioita, joihin käyttöjärjestelmän valmistaja tekee tietoturvapäivityksiä. Mikäli puhelimessasi on vanhempi käyttöjärjestelmä, voit käyttää sovelluksen selainversiota puhelimellasi.

En muista Pay-tunnustani
Voit nollata Pay-tilisi itse noudattamalla seuraavia ohjeita. Valitse kalenteri, jonka vuorot ovat maksullisia. Paina “Hallinnoi maksukortteja” -painiketta. “Korttien hallinta” -näkymästä löytyy “Nollaa Pay-tietosi” -painike, josta tilin saa nollattua. Tunnusluvun nollaaminen poistaa myös Pay-tiliin liitetyt maksukortit. Nollauksen jälkeen voit luoda itsellesi uuden tunnusluvun ja lisätä maksukortin maksuja varten.

Minulla on monta asuntoa, joissa asukassovellus on käytössä. Miten pääsen valitsemaan oikean asunnon?
Jos sähköpostisi on yhdistetty useampaan asuntoon, voit valita haluamasi asunnon sovelluksen aloitusvalikosta. Valikon yläosassa on nuolinäppäin, jota klikkaamalla näet valittavissa olevat asunnot ja pääset valitsemaan haluamasi asunnon näkymän.

Lisää asukkaiden asukassovellukseen liittyviä kysymyksiä ja vastauksia löydät yleisimpien kysymysten sivulta.