Näin pyörii asumisen arki digitaalisilla palveluilla!

One4all_varauskalenteri_digitalisaatio.jpg

Lähikorttelissa on alueen asukkaiden käytössä yhteinen kerhohuone. Asukkaat varaavat tilan käyttöönsä
näppärästi digitaalisen varauskalenterin kautta.


Tiedätkö miten saatte taloyhtiössänne asukkaiden arjen pyörimään DIGITAALISILLa palveluilla?

 

Tässä käytännön esimerkkejä:

 

  • Juhlat tulossa, mutta asunto on aivan liian pieni viidellekymmenelle vieraalle.  Taloyhtiössä on käytettävissä yhteinen iso keittiöllä varustettu asukastila, johon voi tehdä tilavarauksen digitaalisen varauskalenterin kautta. Avaimiakaan ei tarvitse noutaa, sillä käytössä on iLOQ kulunohjaus.
  • Lähikortteliin on tullut yhteiskäyttöauto, jonka voi varata yhteisen varauskalenterijärjestelmän kautta. Rappukäytävän digitaalisen porrasnäytön ja asukassovelluksen kautta varaus tapahtuu näppärästi!

One4all_manager_varauskalenteri.jpg

PNT®manager ja digitaaliset varauskalenterit
– järkevin ratkaisu monien yhteistilojen tai hyödykkeiden varauksille!
  • Kevät ja kesärenkaiden vaihto edessä! Taloyhtiö tarjoaa siihen palvelun ja on aktivoinut sitä varten ihan oman väliaikaisen varauskalenterin! Ajan voi varata kätevästi asukassovelluksella. 
  • Löytyisikö omasta taloyhtiöstä isompi asunto? Yhtiö on aktivoinut oman moduulin asukassovellukseen vapautuville asunnoille. Oman taloyhtiön asukkaat saavat ensikäden tietoa vapautuvista asunnoista.
One4all_kosketus_porrasnaytto.jpg
Kosketusominaisuudella toimivan porrasnäytön kautta toimivat myös varauskalenterit!
 
  • Kevätsiivous menossa. Miten pääsisi helpoiten ylimääräisestä tavarasta eroon? Virtuaaliseen kirpputoriin voi jättää kuvallisen ilmoituksen. Ilmoituksen saa näkyviin oman taloyhtiön asukkaille tai vaikkapa koko korttelin tai asuinalueen asukkaille. Jakamis- ja kiertotaloutta parhaimmillaan!

One4all_01.jpg

Virtuaalinen kirpputori ja PNT®mobile asukassovellus.
Toimii myös selaimen kautta!
  • Avaimet löytyivät leikkialueelta. Taloyhtiössä on viisi rappua, eikä tietoakaan siitä missä avaimensa kadottanut asukas asuu. Asukassovelluksella voi lähettää ilmoituksen kaikkien asukkaiden nähtäväksi, jotta avainten omistaja löytyy.

One4all_02.jpg

PNT®mobile asukassovelluksella voi lähettää ilmoituksen kaikille asukkaille pihalta löytyneistä avaimista.
 
  • Lapsille leikkiseuraa ja tekemistä? Asukassovelluksen kautta jokainen asukas voi ottaa kopin yhteisen tekemisen järjestämiseksi. Jalkapalloa tai kirkonrottaa pihalla sunnuntaina iltapäivällä, löytyykö innostusta? Yhteisöllisyyttä parhaimmillaan.
  • Löytyisikö naapurista apua? Verhot pitäisi ripustaa eikä seniori uskalla enää ilman apua sitä tehdä. Auttaisiko seniori lapsenhoidossa kampaamokäynnin ajan? Autetaan ja saadaan apua. Kaikki avunpyynnöt voi julkaista helposti sovelluksen ilmoitustaululla. Avuliaita naapureita löytyy varmasti.
  • Asuinaluella on monta hyödyllistä palveluntarjoajaa. Koiranulkoilutus-, siivouspalvelu-, kodinhoito- ja ruokakassi-palvelut tiedottavat aktiivisesti digitaalisten porrasnäyttöjen kautta. Tiedotteet tulevat kätevästi myös asukkaiden omaan asukassovellukseen. Ekologista!

One4all_03.jpg

Perinteinen nimitaulu, ilmoitustaulu, rapputaulu, porrastaulu tai infotaulu on
korvattavissa helposti päivitettävään digitaaliseen porrasnäyttöön. 
  • Seuraavaa yhtiökokousta varten pitäisi saada kartoitettua kuinka hyvin asukkaat ja osakkaat tuntevat taloyhtiön pelastussuunnitelman. Turvallisuuskysely on lähetettävissä digitaalisesti asukaskyselynä asukassovelluksen kautta. Isännöinti kokoaa helposti vastaukset PNT®manager hallintajärjestelmän kautta yhtiökokousta varten analysoitavaksi.

One4all_05.jpg

Esimerkiksi turvallisuus-, asukastyytyväisyys- ja asunnon huollon tarkistuslistakysely
on helppo lähettää asukassovelluksen kautta. Mukaan voi liittää myös kuvia!
  • Aktiivinen asukastoimikunta järjestää asukasillan. Kutsu lähtee suoraan kaikkien asukkaiden omaan kännykkään!
  • Push-ilmoitus asukassovellukseen aamulla klo 06! Vesikatkos koko korttelissa putkivian takia. Onneksi ilmoitus tuli ajoissa suoraan asukkaille. Nyt isännöitsijän tai huoltoyhtiön ei tarvitse vastaanottaa ilmoitusta ongelmasta jokaiselta asukkaalta erikseen. Näin säästyi monta työtuntia.
  • Muistutusviesti: palovaroittimen testaus! Koko taloyhtiön asumisturvallisuuden takia on tärkeää, että jokainen asukas vastaa omien palovaroittimiensa testauksesta, joten muistutetaan siitä tasaisin väliajoin.
  • Miten saadaan säästöä aikaiseksi? Osallistetaan asukkaat mukaan säästämään. Esitetään aktiivisella viestinnällä konkreettisia kulutustietoja ja säästötavoitteita. Säästökampanjalla on saatu yllättäviä tuloksia aikaiseksi.
  • Talkoot, miten saada porukka kasaan? Osallistetaan asukkaat päättämään paras talkooajankohta. Sovelluksen kautta lähetetyllä asukaskyselyllä selvitetään mikä talkooajankohta saa eniten kannatusta.
  • Lomalle lähdössä ja unohtui perua saunavuorot! Onneksi ne pystyy perumaan etänä vaikka lentokentältä.
  • Koira söi asukaskansion! Asukaskansiosta puuttuu papereita tai tietoja ei ole päivitetty! Onneksi kaikki ajantasaiset tiedot löytyvät päivitettynä asukassovelluksessa.

One4all_huolto_ohjeet_asukassovellus.jpg

Asukaskansio ja kaikki asumisen ohjeet löytyvät PNT®mobile asukassovelluksen kautta.
Niitä on helppo ylläpitää PNT®manager hallintajärjestelmän kautta.

 

  • Vessa vuotaa! Mistä saan isännöitsijäntodistuksen? Onneksi asukas voi viestittää saman asukassovelluksen kautta sekä huoltoon että isännöinnille!
  • Turva-kansion turvallisuusohjeet olisi päivitettävä! Printtaamisen ja postiluukkuihin vietävien kirjeiden sijaan tiedot on yksinkertaisinta päivittää digitaalisesti yhden hallintajärjestelmän kautta. Taloyhtiön hallituksen viestintävastaava päivittää ohjeet järjestelmään. Asukkaat voivat lukea päivitetyn tiedon sekä rappukäytävän digitaalisen näytön kautta tai omasta asukassovelluksestaan.

One4all_PNT_manager.jpg

PNT®managerin kautta on isännöinnin, huollon, hallituksen, palveluntarjoajan tai urakoitsijan on helppo pitää ajantasalla kaikki
asukkaita koskeva tieto sekä lähettää tiedotteita. Tiedot päivittyvät reaaliajassa ja ovat asukkaiden saatavilla sekä asukassovelluksen että digitaalisen näytön kautta. 
  • Mites ne uudet lajitteluohjeet menikään? Asukas löytää ajantasalla olevat ohjeet sovelluksensa kautta, sekä visuaalisena että kirjallisena.
  • Ihanaa! Ei enää ylimääräisiä paperilaskuja! Saunavuorot voi maksaa saman tien varauksen yhteydessä PNT®pay maksupalvelun kautta.

One4all_maksupalvelu_asukassovellus.jpg

PNT®pay maksupalvelu tilavarausten maksuun – ei enää paperisia laskuja!
  • Uusi jäsen hallitukseen. Jäsen pääsee helposti kärryille asioista kun voi lukea kaikki aikaisemman pöytäkirjat ja tarvittavat dokumentit sovelluksesta, eikä niitä tarvitse erikseen lähetellä. Asukkaille voi luoda rooleja, ja roolikohtaisesti julkaista dokumentteja tai tiedotteita.
  • Pikainen tiedote pitää saada heti rivitaloyhtiön asukkaille! Sen sijaan, että tilataan huolto kopiomaan ja viemään tiedotteita kahdeksaan asuntoon 10 km päähän, se lähetetäänkin PNT®manager hallintajärjestelmän kautta vaivattomasti muutamalla napinpainalluksella asukkaiden sovellukseen. Selvää säästöä!

Viestintää rivitaloyhtiöissä.jpg

Myös rivitaloyhtiöissä hyödynnetään asukassovellusta aktiivisesti. Tiedotettavaa on, mutta porrasnäytölle ei löydy keskeistä paikkaa, tai sen kustannus tuntuu kohtuuttomalta pienehkössä rivitaloyhtiössä.

 

Enpä tiedä miten tämän kaiken saisi vielä helpommin tehtyä ilman näitä palveluja?

 

“Tutkimusten mukaan yhä useampi kerros- ja rivitalossa asuvista on sitä mieltä, ettei kaikkea tarvitse ostaa tai omistaa itse. Naapureiden kanssa voitaisiin jakaa paitsi tavaroita, myös osaamista. Kiinnostusta löytyy yhteiselle tavaralainaamolle ja kirpputorille. Osa toivoo naapuriapua esimerkiksi lastenhoitoon, pienremontteihin tai siivoukseen. Lähialueen palvelut, kuten esim. siivous-, kodinhoito-, kauppakassi- yms. palvelut olisi hyvä myös saada kotiin. Lisäksi asukkaille luontaisin tapa viettää aikaa naapureiden kanssa ovat perinteiset talkoot, mutta moni toivoo myös tapaavansa enemmän naapureitaan yhteisten, jaettavien tilojen myötä." Lumo kodit



Lue lisää Parempaa kaupunkiasumista
Lue lisää Asumisen palvelut

Lue lisää NAL Asunnot Oy