Kuulumisia isännöintipäiviltä 2018

Isännöintialalla on tapahtunut selkeä muutos aikaisempiin vuosiin. Kun ennen ajateltiin asukasviestintää taloyhtiökohtaisesti, niin nyt suunnitellaan ja mietitään suurempia kokonaisuuksia.

One4all-Isannointipaivat-2018-digitaalinen-porrasnaytto-mobiilisovellus.png

Isännöintisalan edustajat avasivat Isännöintipäivien aikana uusia näkökulmia digitaalisten palveluidemme mahdollisuuksista:

  • Laajempien kokonaisuuksien hallinnoinnissa - Tavoitteena ottaa palvelu käyttöön jokaiseen kohteeseen, sillä saman hallintajärjestelmän kautta on mahdollista hallita eri taloyhtiöiden näyttöjä ja sovellusta.

Isännöintiyritykselle tässä on kyse myös
erottautumisesta ja kilpailuedusta alalla

  • Yhteisöllisyyden kehittäjänä - Yhteisöllisyys korostuu varsinkin alueellisissa-, ryhmä- sekä korttelirakentamishankkeissa. Yhteisöllisyyden luomiseen tarvitaan monipuoliset viestintävälineet. 
  • iLOQ kulunohjaus varauskalenterien yhteydessä - Ruutuvihkojen korvaaminen digitaalisella varausjärjestelmällä on monella tapetilla, ja tämän yhteydessä iLOQ kulunohjaus varattaviin tiloihin tuo paljon lisäarvoa. Lisäksi puhututti räätälöityjen ohjausten kehittäminen, kuten saunojen käynnistäminen iLOQ ja varauskalenterimme avulla.
  • PNT®mobile asukassovelluksen käyttömahdollisuuksista - Edistää monikanavaista asukasviestintää. Myös loistava työkalu kohteissa mihin ei tarvita näyttöä, kuten rivitaloyhtiöissä tai pienissä taloyhtiöissä. Selaimen kautta sovellus toimii taloyhtiölle sisäisenä verkkosivuna.
One4all-Isannointiliitto-messut-2018-asukasviestinta.png

Isännöintiliiton kehityspäällikkö Henrik Tuhkasen kanssa keskusteluja isännöinnistä asiantuntijaviestijöinä

Isännöintiliiton edustajien kanssa kävimme myös monipuolista keskustelua viestinnän tarpeesta. Asiaa riittää vaikka joka viikolle, mutta tarvitaan aktiivisuutta, suunnitelma viestinnän toteutukselle,
ammattimainen asenne viestintään sekä ajanmukaiset viestintäkanavat ja -välineet.

 

One4all-smartpost-asukaspalvelut-porrasnaytto.png
 

Asukaspalvelut

Digitaalista porrasnäyttöä on helppo hyödyntää erillaisten asukaspalvelujen julkaisualustana. Postin tarjoaman Smartpost-automaatin henkilökunnan kanssa pohdimme isännöintipäivillä miten näytön kautta voi aktiivisesti  tiedottaa asukkaita taloyhtiöön asennetun postipalvelun käytöstä.

 

Isannointipaivat2018-One4all-Porrasnaytto.png

Kosketusnäytön käytettävyyttä testattiin ahkerasti.
Uusi liikuntarajoitteiset huomioiva toiminnallisuus on nyt myös käytössä.

 

One4all-Isannointipaivat-2018-Reijo-Savolainen.png

 

Hallituksemme puheenjohtaja, kiinteistöneuvos Reijo Savolainen on tehnyt pitkäjänteistä työtä isännöinnin alalla ja toimii edelleenkin asiantuntijatehtävissä. Hän on ollut isännöintialan kehityksessä mukana jo vuosia. Isännöinti on kehittymässä yhä ammattimaiseksi ja sen tulisi näkyä myös viestinnässä.
 

Hyvin hoidettu viestintä ajanmukaisilla ja ammattimaisilla viestintävälineillä on isännöintiyritykselle kilpailuetu!