As Oy Anjankuja 3

Espoolainen taloyhtiö panostaa digitaaliseen viestintään porrasnäyttöjen avulla.

"Kuulimme One4all Finland Oy:n porrasnäytöistä Matinkylän huollon kautta. Samaan aikaan meillä oli tarve kehittää taloyhtiön viestintää asukkailta saamamme palautteen perusteella. Teimme hallituksessa päätöksen ottaa porrasnäyttö koekäyttöön ja testata sen toimivuutta yhtenä tiedottamisen kanavana. Jo ennen testausjakson päättymistä päätimme hankkia molempiin taloihin porrasnäytöt", kertoo Kimmo Ruuskanen, Asunto Oy Anjankuja 3 hallituksen puheenjohtaja.

Näytön asentaminen ja käyttöönotto oli helppoa. Ensimmäisen näytön asennuksesta huolehti One4all henkilökunta ja toisen asensimme itse. Aluksi näytöt käyttivät 3G/4G yhteytä, mutta päivitimme ne myöhemmin käyttämään taloyhtiön omaa kiinteää internet-yhteyttä, Ruuskanen jatkaa.

Taloyhtiössä talonmiehenä toimiva Jaakko Vantaan mukaan hallintajärjestelmä on tehty niin helpoksi että ei tarvinnut edes opetella käyttöä. Tiedotteiden ja asukastietojen päivitys onnistuu häneltä minuuteissa, eikä enää tarvitse juosta monelle ilmoitustaululle kiinnittelemään lappusia ja lippusia.

Myös Ruuskanen on samoilla linjoilla. "Sisällöntuottaminen järjestelmään on helppoa ja käyttöliittymä selkeä. Olemme mobiiliversioon laittaneet lisäksi näkyviin mm. Taloyhtiön asukasohjeet ja materiaalia englanniksi. Aikaisemmin hallituksen puheenjohtaja, talonmies sekä isännöitsijä ovat hoitaneet tiedotteiden päivitystä. Päätimme kuitenkin tänä keväänä valita hallituksesta tiedotusvastaavan. Kokonaisuutena laitteisto on osoittanut hyväksi.

Lopuksi Ruuskanen antaa hyvän vinkin porrasnäyttöä hankkivalle: "Näytön paikka tulee valita huolella, jotta se on luettavissa mahdollisimman helposti."